Verden rundt, globus

Tag med til Baskerland: Bilbao og San Sebastian

I Bilbao vandrer og kører vi med letbanen rundt i den smukt beliggende Baskiske hovedstad ved Rio Nervion.

Her besøger vi Frank Gehrys fantastiske mesterværk, Museo Guggenheim Bilbao. Vi besøger den gamle charmerende bydel med ægte baskisk charme og kultur, krydser de mange særegne broer, tager med kabelbanen, Funicular De Artxandra, besøger den ikoniske transportbro, Bizkaia, og spiser spændende baskiske pintxos.

I San Sebastian oplever vi det smukt beliggende område ved La Concha-bugten og byen med den berømte filmfestival og flest Michelin-restauranter i verden i forhold til indbyggerantallet. Vi vandrer langs den idylliske bugt med de tre strande og tager kabelbanen til Monte Igeldo med den fremragende udsigt til det Cantabriske Hav.
Varighed: 1½ time plus evt. pause.
Udstyr: Skærm og gerne projektor. Projektor kan evt. medbringes af foredragsholderen.

Ole Christiansen
Jeg er Lektor med en cand.mag. i engelsk og idræt. Jeg har 33 års erfaring i at holde foredrag og har undervist på flere gymnasier og HF-skoler. Jeg har også været ekstern censor ved læreruddannelsen i engelsk.