Wales

Sommer i Wales

I dette foredrag starter vi i det nordlige Wales, hvor vi besøger Caernarfon med det velbevarede slot fra slutningen af 1200 tallet, smukt beliggende ved strædet til øen Anglesey. Her er vi i det mest walisiske område, hvor de fleste taler det gamle keltiske sprog.

Vi “kører” med gammelt veterantog i den største nationalpark, Snowdonia. På vej til det sydlige Wales besøger vi kyst og universitetsbyen, Aberystwyth. I det sydlige Wales besøger vi Storbritanniens mest idylliske kystby, Tenby, samt Saint Davids, som også er navnet på den walisiske nationalhelgen, med den største katedral.

Endelig besøger vi de to storbyer Swansea og hovedstaden Cardiff. Fra Swansea besøger vi blandt andet en nedlagt kulmine i Rhondda Valley, og i Cardiff deres centralt beliggende Cardiff Castle og deres moderne parlament ved Cardiff Bay.
Varighed: 1½ time plus evt. pause.
Udstyr: Skærm og gerne projektor. Projektor kan evt. medbringes af foredragsholderen.

Ole Christiansen
Jeg er Lektor med en cand.mag. i engelsk og idræt. Jeg har 33 års erfaring i at holde foredrag og har undervist på flere gymnasier og HF-skoler. Jeg har også været ekstern censor ved læreruddannelsen i engelsk.