• ForeningsForedrag, c/o FOF Aarhus, H. H. Seedorffs Str. 7, 8000 Aarhus C
  • 86 12 29 55
  • Mandag til fredag: Kl. 10.00 - 14.00

Da onkel Jens fik fjernsyn – en mands minde fortælling

Gennem historiske facts, personlige erindringer og tidstypiske sange beskrives den lille verden i et nordjysk landsbysamfund fra begyndelsen af halvtredserne til det legendariske år 1968. Da fjernsynet blev almindeligt i danske hjem medførte det en kulturrevolution, der bragte den store verden ind i vore stuer.

Det er en spændende brydningstid i overgangen fra 50’ernes stillestående bondekultur til 60’ernes velstandseksplosion og deraf følgende økonomiske, politiske, sociale og kulturelle forandringer.

I foredraget møder vi Lærer Sørensen, pastor Larsen, onkel Jens, Otto Leisner, Puskas, Gunnar Nu-Hansen, J.O. Krag, Martin Luther King, Gagarin, Krustjov, J.F. Kennedy og mange flere.

Vi synger sange af Ingemann, Aakjær, Giro 413-hits samt den nye tids musikalske fortolkere: Elvis Presley, The Beatles, Cæsar, Benny Andersen og Poul Dissing m.fl. En af hensigterne med foredraget er at inspirere tilhørerne til at fortælle egne livshistorier.

Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Ingen krav.

• Peter H. Thomsen

Jeg er lærer, fortæller og spillemand, sangskriver og komponist. I mere end 50 år har guitaren været min tro livsledsager.…